Gözlerinden Akan Kum Taneleri

by 00:30 2 yorum
Sıcak bir çölün ortasındayım. Kumdan tepeler gözlerimi öylesine örtmüşkü vahalar bile çok uzaklarda gözüküyor. Yapayalnızım sıcağın alnında. Tek dostum tek hörgüçlü devem. Sözlerimi duyar konuşamaz, hislerimi hisseder anlatamaz..
Ben bir korkağım
İncecik kum tanelerinden korkacak kadar.. Gözlerimi açmaya nefes almaya korkuyorum.
Öleceğimi bile bile kumların üzerine uzanmak, ölene kadar uyumak istiyorum sadece.
Gözlerimi bir kapatsam, tüm korkum dağılacak sadece devem ve ben kalacağız dünyamda. Ne çöldeki akrepler ne de kum taneleri dokunacak bize. Taştan ayrılmayı kafasına koymuş binlercesi gibi bahtiyar olacağız.
Benim dostluğum sonun sonsuzluk kavramina ulastigi yerde. Dostlarım sonsuz, arkadaşlıklar geçici, ben ise ebediyim.
Her dinlediğinizde aynı keyfi alabildiğiniz bir senfoniyim ben bahtiyarken. Bir o kadar da tehlikedeyim. Ne kadar çoksesli, o kadar keyifli..
Bir tek hörgücüm bile yok, çölün ortasında yarım günden fazla dayanamazdım dostum yanımda olmasa. Oysa tam iki yıldır çölün ortasındayım. Vahalar görüyorum insanların dudaklarının kenarlarında, kahkahaları kulaklarımı tırmalıyor kimi zaman. Bölmemek, anlamamak, düşünmemek yalnızca bütün olarak algılamaya çalışmak istiyorum herşeyi.
Anlamak ağır bir hastalıktır. Düşünmek ise tek şifası. Düşünüp anlayamamak gerekir bazen gözlerindeki kırışıklığın sebebini. On sekiz yıl kazandığın kadarını kaybedebilirsin iki yılda çok anlar az düşünürsen. Onlar da senin kadar düşünür ve anlamazlarsa. İrili ufaklı taşlar ve kayalarla çıktığın yollarda incecik kum tanelerinden oluşmuş tepeler, her an senin için bekleyen akrepler ve tek hörgüçlü devenle yalnız kalabilirsin.
Varsın olsun.
Geriye kalan tek bir deveyse, tek bir hörgücü bile olsa, yasla başını uyu akreplerin arasında. O zaman karanlıkta ceylanlar da seker, kuşlar da öter..
Sözlerini anlamadıkları zaman susmayı dene, sesin çıkmadığı zaman şarkı söyle, şarkılar bittiğinde güzel bir ninni söyle kendine, uyu... sadece uyu..
O seni anlayacaktır. Konuşamasa da, dilini bilmesede, susuzluktan kurumuş damağı iki kelime için birbirine yapışacak, sana derdini anlatacaktır her zaman.
Asla sana güvenen birine yalan söyleme, ve asla yalan söyleyen birine güvenme..

Yatağımın tam karşısında bir pencere var. Kimi zaman baktığımda çöller, kimi zaman denizler, kimi zamansa simsiyah bir boşluk görürüm penceremde. İçeri giren rüzgar kimi zaman saçlarımı savurur, kimi zaman kum tanelerini gözlerime doldurur.
Platonik dostluklar, eski aşklar, arkadaşıklar, anılar ve hayat.. Kazanması en kolay ve en tatlı olanlar. Kaybettiğinde hepsinden çok acı veren, kazanması en zor olan ise gerçek dostluklar.
Dostunuz İstanbul'un ortasında tek hörgüçlü bir deve bile olsa korkmayın yaslanın, çöle düştüğünüzde ona ihtiyacınız olacak.
ve bir gün sesini duyduğunuzda çok ama çok heyecanlanacaksınız.



"...düşünce birliği dostluk getirir." demokritos

Çağlar Biber

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

2 yorum:

  1. Tek hörgücü bilmem de, üç hörgüç bir tekel bayii mesafesinde bekliyor :)

    YanıtlaSil
  2. üçün beşin iki dublenin lafı olmaz aramızda =)

    YanıtlaSil