Nerdubân

by 22:22 0 yorum
Merdivenlerden inen bir insan hayal edin dediklerinde boyundan askılı siyah yerlere sürünen bir gelinlik giymiş kadın ve aşağıda onu bekleyen beyaz smokinli bir adam canlandırıyorum gözlerimde. Merdivenlerden çıkan birini hayal ettiğimde ise beyaz gelinlikli ağlayan bir kadının son basamağa hiç ulaşmak istemezmişcesine merdivenleri ağır ağır tırmanışını tahayyül ediyorum.
Oysa bu yaşıma kadar merdivenlerden çıkmayı başarıya ulaşırkenki zorluklar, hızlı inmeyi ise bir düşüş olarak betimlemişlerdi bana. Ben mi? Ben her seferinde uğursuzluk getirip getirmeyeceğini denemek için altından geçmeyi hayal ettim. O kadar uğursuzdumki daha geçemeden merdivenler boşluğa açılıyordu. Altından geçmek mi yoksa geçememek mi uğursuzluktu yoksa?
Cinsel bir tutkuydu merdiven. Üzerinde yürüme hissini tattığın, sabit ritimde hedefine ulaşma arzusuyla üst kata yaklaştıkça hızlandığın merdiven. Üzerinde bulunduğun kot her azaldığında vücudundaki tüm hücreler önce yukarı sonra aşağı titrer. Öyle kolayca indirmez üzerinden en alt katlara...
Koridorları üst üste katladım. Sonunu görüp ulaşmak istediğin her bir koridor yeni bir engel, otuz santimlik bir aşama oldu sayemde önüne.
Hayat, sonsuz basamakları olan bir merdivendir. Her basamak bir öncekinden yüksek, bir sonrakinden alçaktır. Çıkılan her yeni basamakta biraz daha yükseldiğiniz için, hem daha geniş açıdan bakabilirsiniz çevrenize; hem de yukarda olduğunuz için, biraz daha iyi fark edilirsiniz aşağılardan. Çıktığınız her basamağa sadece kendinizi değil, o basamağa çıkmak adına öğrendiğiniz deneyimleri ve bir önceki basamakta yaşadığınız anıları da götürürsünüz. Bir gün en üst basamağa çıktığınızda yanınızda anılarınız ve deneyimleriniz, kocaman bir görüş açınız olacak. Ama enerjiniz de tükenmek üzere olacak.
Ufak sıçrayış biriktiricisi, avare dolaşımları yüksekliğe dönüştürme cihazını yaşadım. Yangından kaçarcasına indim, son kez çıkarcasına koştum.
Basamakları ağlayarak çıkan beyaz gelinlikli kadın en üst basamakta beni buldu. Neden ağlıyorsun dedim, en alt basamağa baktı nasıl çıktığına anlam veremeden, son enerjisini geride bıraktığı hayatına bir bakış atmak için kullanmıştı...
Merdivenleri usulca inen siyah gelinlikli kadın da en alt basamakta beni buldu. Üzerimdeki beyaz smokinle gerçek kişiliğimi gizlemeye çalışıyordum. Belki o da gizlemek için giymişti siyah gelinliğini üzerine. Nedenini sanırım o da bilmiyordu, usulca kulağına fısıldadım..
En sevdiğim renk siyah, çünkü en çok beyazı kirletirler.

Çağlar Biber

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 yorum:

Yorum Gönder