Doğmuş olana bir Aborijin masalı

by 00:57 0 yorum
Her canlı doğar, ve bir gün ölür. Canlı olmanın gereğidir. Canlıysan bir gün cansız olmaya mahkumsun, cansız olanlar gibi olmak zorundasın bir gün. Kimisi uzun yıllar yaşar, tadını çıkararak, hayattan tat alarak.. Kimisi uzun yaşar, yaşadığının değerini bilmez, zevkine varamaz dakikalarının. Kimisinin hayatı kısacıktır. Bazen dünya denen gezegeni göremeden geldiği yere döner, bazen sadece bir merhaba diyecek kadar vakti olur. Merhaba demeyi öğrenemeden gider geldiği yere. Uzun yaşamayı ister ama her canlı. Çok yaşa! der insan sık sık, tanıdığı tanımadığı herkese çok yaşa der! Canın varsa hakedersin çok yaşamayı. Eşittir çünkü merhaba demeyi öğrenmeye fırsatı olmayanla, merhaba demeyi bilip de hiç söylememiş olan..

Bir kabile yaşar. Avustralyada.. Onlar doğum günlerini kutlamazlar. Hayata yeni bir değer kattıkları, hatırlanacak bir şey yaptıkları tarihte tebrik edilir kutlanırlar. Çünkü doğmak marifet değildir, herkes doğar, doğupta yaşamanın değerini bilmektir marifet.
Hediyeler alınır doğumgünlerinde. Kimisi hediye alınacak gün olarak görür doğumgününü, işe yarar birşey almak peşine düşer. Kimisi manevi değeri olsun hatırlasın kendisini ister.. Kimisi sıradan bir hediyeyi ufacık bir notla anlamlandırır. Kimisi hediye olarak güzel bir gün sunar doğmuş olana. Binlercesine sahip olduğu ama asla sen vermeden sahip olamayacağı bir hediye.. Güzel bir gün. Zamanı geldiğinde "21.yaş günüm.." diye hatırlayabileceği. Doğduğu günü kutlamak, hayatta olmasına teşekkür etmektir, iyiki varsın demektir aslında. O hayatta olduğu için, bir şekilde senin de hayatına uğradığı için mutlusundur ve kutlarsın doğduğu günü..
Her şey yeterli olsun
Seni ayakta tutmaya yetecek kadar güzelliklerle dolu bir yaşam sürmeni diliyorum.
Aydınlık bir bakış açısına sahip olmana yetecek kadar güneş diliyorum.
Güneşi daha çok sevmene yetecek kadar yağmur diliyorum.
Ruhunu canlı tutmaya yetecek kadar mutluluk diliyorum.
Yaşamdaki en küçük zevklerin daha büyükmüş gibi algılanmasına yetecek kadar acı diliyorum.
İsteklerini tatmin etmeye yetecek kadar kazanç diliyorum.
Sahip olduğun her şeyi takdir etmene yetecek kadar kayıp diliyorum.
Son "elveda"yi atlatmana yetecek kadar "merhaba" diliyorum.
Herkes gibi sende doğdun, ben hayatımın kıyısına uğradığın için teşekkür ediyorum, iyiki doğdun!

Çağlar Biber

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 yorum:

Yorum Gönder